Co jeść aby schudnąć podczas biegania

Co jeść aby schudnąć

Na blogu coraz częściej zamieszczam artykuły dotyczące zdrowego trybu życia. Dzieje się tak ponieważ sama trochę zmieniłam mój codzienny plan dnia oraz sposób żywienia. Oczywiście nie oznacza to, że znikną stąd przepisy na słodkości czy syte dania obiadowe. Uważam jednak, że objadanie się zbyt dużą ilością kalorycznych potraw szkodzi naszemu zdrowiu. Ale aby zachować zdrowie i smukłą sylwetkę konieczne jest uprawianie jakiegoś sportu. Ja preferuję bieganie. Uważam, że bieganie nie tylko poprawia wydolność naszego organizmu ale również, a może przede wszystkim pomaga zrzucić zbędne kilogramy. Ale żeby biegać i osiągnąć założone wcześniej cele trzeba trzymać się kilku zasad. Jakich? Zaraz się dowiecie 🙂

Samo bieganie to za mało

Złudne jest myślenie, że wystarczy biegać żeby zgubić zbędne kilogramy. Jeżeli będziecie biegać, ale wasza dieta będzie zawierać zbyt dużo kalorii to możecie być pewni, że nie schudniecie, ba wasze mięśnie nóg będą rosły w związku z czym uda staną się zbyt duże, a tłuszcz z brzucha w ogóle się nie zmniejszy. Jedyną pozytywną zmianą,  która może nastąpić, to ujędrnienie skóry.
Aby podczas biegania zgubić zbędne kilogramy należy zastosować odpowiednią dietę. Najważniejsza zasada brzmi: ” jeść często ale małe porcje”. Nie mam tutaj na myśli oczywiście podjadania np. ciastek co 20-30 minut. Tutaj chodzi o zjadanie posiłków bardziej wartościowych np. co 2-3 godziny. Inną sprawą jest, że osoby biegające, które trenują wieczorem, po powrocie do domu nie jedzą kolacji. To ogromny błąd, ponieważ organizm po wysiłku fizycznym potrzebuje energii na dożywienie odpowiednich grup mięśniowych. Tak więc bardzo ważne jest spożycie kolacji, która może odbyć się nawet późnym wieczorem.

Odpowiednia dieta podczas biegania to 70% sukcesu

Wiecie już, że należy jeść posiłki co 2- 3 godziny i możecie zjeść kolację nawet późnym wieczorem, pod warunkiem, że odbędzie się ona zaraz po powrocie z biegania. W sumie w ciągu dnia może się uzbierać 5-6 posiłków. A jak duże to mają być posiłki? Ile kalorii należy przyjąć, żeby schudnąć ale ” z głową” czyli zdrowo, bez efektu jojo? Na pewno musicie zmniejszyć ilość zjadanych kalorii w ciągu dnia. Nie wystarczy jeść tyle samo co zawsze tylko w mniejszych porcjach i częściej. Musi nastąpić ujemny bilans kaloryczny, dzięki któremu wasza waga zacznie spadać. W zależności od tego jak długo biegacie i jaki dystans jesteście w stanie pokonać podczas jednego dnia wasz bilans kaloryczny może się wahać miedzy 1700 kcal, a nawet 2500 kcal. Ważne aby dostarczyć sobie odpowiednią ilość kalorii, nie za dużo i nie za mało. Jeśli będziecie spożywać zbyt dużo kalorii, nie schudniecie, a kiedy swojemu organizmowi dostarczycie zbyt mało kalorii będziecie ciągle głodni, anemiczni co może się skończyć efektem jojo i niechęcią do uprawiania sportu.

Jak ułożyć odpowiednią dietę?

Nie jest to zadanie proste. Dieta powinna zawierać zarówno białko jak i węglowodany, z których absolutnie nie wolno rezygnować podczas biegania. Dieta powinna być zbilansowana, czyli powinna zawierać odpowiednią ilość białka, węglowodanów, witamin i minerałów. Jadłospis nie może być nudny i odpowiednio dobrany. Wydaje mi się, że dobrym pomysłem jest skorzystanie z oferty firmy Eat Zone, która zajmuje się cateringem dietetycznym. Specjalna dieta dla biegaczy zawiera menu opracowane przez specjalistów. Jadłospis nie jest nudny, zawiera odpowiednio dobrane proporcje węglowodanów i białka. Jeżeli nie potraficie sami sobie ustalić odpowiednio zbilansowanej diety, skorzystanie z usługi takiej firmy przyniesie same korzyści.

Opublikowane:

ekspansjasmaku.pl

 

Print Friendly, PDF & Email

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.